Κλείσιμο

Συνέντευξη με την Ιδιοκτήτρια της εταιρείας Communication Lab Δρ. Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη

Δρ. Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη - Ιδιοκτήτρια Communication Lab

«Οι αθλητικές διοργανώσεις Spetses mini Marathon και Spetsathlon έχουν καταφέρει να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο για τις Σπέτσες και τη γύρω περιοχή από τις αρχές Απριλίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, εμπλουτίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν και αναπτύσσοντας μια δυναμική που εγγυάται ότι η επιμήκυνση αυτή θα έχει πάγιο και όχι ευκαιριακό χαρακτήρα - αυτό ακριβώς ήταν και ο αρχικός στόχος και το ερέθισμα.​»

H Δρ. Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο Brown των ΗΠΑ και είναι κάτοχος διδακτορικού στην Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων από την Οξφόρδη. Από το 2007 έχει την εταιρεία Communication Lab που εξειδικεύεται στην Στρατηγική, ΜΜΕ και Διαχείριση Κρίσεων, ενώ είναι και η διοργανώτρια εταιρεία των πολύ επιτυχημένων αθλητικών διοργανώσεων Spetses mini Marathon & Spetsathlon. Στο tourism.gr αποκαλύπτει τη συνταγή που καθιστά τον αθλητισμό όχημα ανάπτυξης του τουρισμού στη χώρα μας.

Tourism.gr: Η Clab αναδείχθηκε από τους πολυνίκες του θεσμού των Tourism Awards 2016. Είναι μια δικαίωση για την πορεία της εταιρείας και μια ευθύνη για το μέλλον;

Δρ.Μαρίνα-Λύδα ΚουταρέλληΟ Ελληνικός Τουρισμός αποτελεί τη διαχρονική «σταθερά» της χώρας μας και ίσως τον βασικότερο αναπτυξιακό μοχλό της, ταυτόχρονα δε πρεσβευτή της Ιστορίας και του Πολιτισμού μας.

Σίγουρα είναι μία δικαίωση – εάν αναλογιστεί κανείς ότι είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που τολμήσαμε το 2011 να διοργανώσουμε έναν αγώνα εκτός σαιζόν και μάλιστα σε νησί. Χαιρόμαστε που θέσαμε τις βάσεις για να υπάρχουν πλέον σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο αγώνες εκτός αστικών κέντρων – με το Spetses mini Marathon βέβαια να παραμένει μακράν ο μεγαλύτερος αγώνας τόσο από πλευράς συμμετοχών αλλά και γενικότερης απήχησης και δημοσιότητας.

Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε πολύ εντατικά για να επεκτείνουμε την απήχηση αυτή και στο εξωτερικό και να προσελκύσουμε ξένους επισκέπτες που θα έρθουν όχι μόνο για τον αγώνα αλλά και για να μείνουν στην Ελλάδα εκτός τουριστικής περιόδου. Με αυτό το σκεπτικό επιτεύχθηκε συνεργασία με πρεσβείες στο εξωτερικό και φτάσαμε έτσι στο 2015 όπου πάνω από 20 διπλωματικές αποστολές έδωσαν το «παρών» στις Σπέτσες- συνολικά, 2.000 ήταν οι συμμετέχοντες που ήρθαν από το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα από 20 διαφορετικές χώρες από όλη την υφήλιο. Ταυτόχρονα έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία με τον ΕΟΤ και το Visit Greece σε αυτόν τον τομέα και γίνεται πολύ συστηματική δουλεία κυρίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος μπορούμε να σημειώσουμε πως εκεί που η Ελλάδα κυριολεκτικά δεν υπήρχε στο χάρτη του αθλητικού τουρισμού πριν από λίγα χρόνια, σήμερα μπορεί να περηφανεύεται πως φιλοξενεί τον μεγαλύτερο κολυμβητικό αγώνα ανοιχτής θάλασσας στην Ευρώπη βάσει συμμετοχών (Διάπλους Σπετσών, Spetses mini Marathon) και μια από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις τριάθλου πανευρωπαϊκά (Spetsathlon). Στους αγώνες αυτούς παίρνουν μέρος οι κορυφαίοι αθλητές παγκοσμίως, προσδίδοντας κύρος και αίγλη στις διοργανώσεις, λειτουργώντας ως «κράχτες» για ακόμη περισσότερες συμμετοχές και ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες στο μέλλον και επιβεβαιώνοντας πως ένα νέο τουριστικό προϊόν έχει προστεθεί για τα καλά στην ευρεία γκάμα των αντίστοιχων που προσφέρει στη διεθνή αγορά, η Ελλάδα.

Tourism.gr: Διοργανώνετε τις πολύ επιτυχημένων αθλητικές διοργανώσεις Spetses mini Marathon & Spetsathlon. Ποιο ήταν το ερέθισμα για να δραστηριοποιηθείτε κα σε αυτό τον τομέα;

 

Ολόκληρη η βιομηχανία του τουρισμού εξελίσσεται πλέον online και μέσω smart phones, tablet και γενικά είναι on the go. Σε αυτό το πλαίσιο sites όπως το tourism.gr που κάνουν εξαιρετική δουλειά και παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον επισκέπτη είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ανάδειξη της χώρας αλλά και για την αύξηση του τουριστικού προϊόντος εν γένει.

Δρ. Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη

Ιδιοκτήτρια Communication Lab

Δρ.Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη: Το Spetses Mini Marathon (SmM) πρωτο-οργανώθηκε τον Οκτώβρη του 2011 με 2 αγωνίσματα και 700 συμμετοχές και εξελίχθηκε σταδιακά σε μια διοργάνωση πολλαπλών αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων που περιλαμβάνει 8 δρομικά και κολυμβητικά αγωνίσματα και προσέλκυσε τον Οκτώβρη του 2015 περισσότερους από 12.000 ανθρώπους στις Σπέτσες ενώ φέτος μεταξύ 7-9 Οκτωβρίου αναμένουμε να αυξηθεί και αυτό το νούμερο. Δικαιολογημένα θεωρείται το κορυφαίο γεγονός αθλητικού τουρισμού στη χώρα πετυχαίνοντας παράλληλα χειροπιαστά αποτελέσματα για την τουριστική οικονομία των Σπετσών και της γύρω περιοχής.

Το Spetsathlon διοργανώνεται τα τέσσερα τελευταία χρόνια τον Απρίλιο και περιλαμβάνει τρίαθλο, κολυμβητικό και ποδηλατικό αγώνα. Το 2016 οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 3.000 με τον αγώνα να χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη διοργάνωση τριάθλου που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα τρι-αθλητικά γεγονότα της χώρας σε ότι αφορά στις αθλητικές επιδόσεις και τα ρεκόρ που επιτεύχθηκαν. Το Spetsathlon ανοίγει πλέον συστηματικά την τουριστική περίοδο για τις Σπέτσες νωρίτερα από ό,τι συνηθιζόταν ωφελώντας σημαντικά την οικονομία του νησιού και των γειτονικών περιοχών.

Από κοινού οι δύο διοργανώσεις έχουν καταφέρει να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο για τις Σπέτσες και τη γύρω περιοχή από τις αρχές Απριλίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, εμπλουτίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν και αναπτύσσοντας μια δυναμική που εγγυάται ότι η επιμήκυνση αυτή θα έχει πάγιο και όχι ευκαιριακό χαρακτήρα- αυτό ακριβώς ήταν και ο αρχικός στόχος και το ερέθισμα.

Tourism.gr: Πριν απο λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το Spetsathlon. Ποια είναι τα συμπεράσματα από την φετινή διοργάνωση και ποιοι οι επόμενοι στόχοι;

Δρ.Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη: Τόσο με το ρεκόρ της διαδρομής από τον κορυφαίο James Dennis Chronis, όσο και συμμετοχής αναμφίβολα το φετινό Spetsathlon ξεπέρασε τις προσδοκίες όλων μας. Στόχος για του χρόνου είναι η αύξηση των συμμετοχών του εξωτερικού άλλα και πιθανόν ο εμπλουτισμός του προγράμματος του τριημέρου με νέες δραστηριότητες. Stay tuned στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για περισσότερες λεπτομέρειες.

Tourism.gr: Ποιο είναι το moto που χαρακτηρίζει την Clab; 

Δρ.Μαρίνα-Λύδα ΚουταρέλληΣυνέχεια και Συνέπεια σε έναν εργασιακό κλάδο που δυστυχώς επικρατεί το μότο «είσαι ότι δηλώσεις»

Tourism.gr: Ποιοι είναι οι Top 3 προορισμοί σας στην Ελλάδα;

Δρ.Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη: Αναμφίβολα οι Σπέτσες, η Σκύρος και παρότι ίσως σας φανεί περίεργο εγώ αγαπώ και την μητρόπολη. Πιστεύω ότι Αθήνα με το μοναδικό ιστορικό κέντρο αλλά και την Αθηναϊκή Ριβιέρα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από διεθνής μητροπόλεις.

Tourism.gr: Ποιο είναι το πρώτο και ποιο το τελευταίο πράγμα που κάνετε μέσα στο 24ωρο;

Δρ.Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη: Τσεκάρω τα social media και ειδικά το instagram! 

Tourism.gr: Πόσο σημαντικά είναι τα οφέλη για τις τοπικές οικονομίες από τις αθλητικές διοργανώσεις που έχουν αποκτήσει και διεθνή χαρακτήρα;

Δρ.Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη: Είναι εξαιρετικά σημαντικό κατ’ αρχήν η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο νησί. Παραδοσιακά, η τουριστική περίοδος για τις Σπέτσες «έκλεινε» το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου με την Αρμάτα. Η πληρότητα των ξενοδοχείων των Σπετσών μετά το Σαββατοκύριακό της Αρμάτας το 2011, χρονιά πρώτης διεξαγωγής του SmM έφτανε το 20% (ενώ το 2010 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 5%). Αυτό το ποσοστό βαίνει αυξανόμενο στα χρόνια που ακολούθησαν και το 2015 καταγράφηκε 100% πληρότητα των μονάδων όχι μόνο στις Σπέτσες, αλλά και στο Πορτο Χέλι, την Ερμιόνη και τις γύρω περιοχές. Η επίπτωση αυτή έχει επεκταθεί σε ένα εύρος σχεδόν 2 μηνών αφού μέχρι τα μέσα περίπου του Νοεμβρίου φέτος καταγράφηκε πληρότητα 50%!

Ανάλογα είναι τα στοιχεία που προκύπτουν και από την επίπτωση του Spetsathlon με ουσιαστικό αποτέλεσμα την κατά πολύ πιο πρώιμη έναρξη της τουριστικής περιόδου. Πλέον, λόγω του Spetsathlon τα ξενοδοχεία στο νησί ανοίγουν στις 25 Μαρτίου, με αφορμή το Spetsathlon training week-end που προηγείται της διοργάνωσης, ενώ παλιότερα άνοιγαν την εβδομάδα πριν το Πάσχα.

Παράλληλα με τα παραπάνω υπάρχει σημαντικό όφελος προβολής και ανάδειξης του νησιού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αλλά και σε ότι αφορά εν γένει τους κατοίκους που έχουν πλέον ενσωματώσει τον αθλητισμό στην καθημερινότητα τους. Ως εταιρεία είμαστε και ιδιαίτερα περήφανη που είμαστε χρυσή χορηγοί του «παίδαθλον» μία αθλητική διοργάνωση για τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου που έχει αρχίσει εδώ και τέσσερα χρόνια και υπογραμμίζει τα οφέλη του αθλητισμού και τις αξίες της ευγενούς άμιλλας. Το μότο των διοργανώσεων μας είναι «Νίκη είναι η Συμμετοχή» και πιστεύουμε πάρα πολύ σε αυτό.

comments powered by Disqus